Promotie mogelijkheden
Promoot je evenement
Evenementen vormen een belangrijk onderdeel van de promotie van Roosendaal. Zij trekken immers publiek naar de stad dat niet alleen komt genieten van het evenement zelf, maar ook kennis kan maken met andere aspecten van Roosendaal. Evenementen dragen bij aan de brede imago- en kennisvorming van Roosendaal als stad voor toeristisch bezoek.
Evenementenloket
Het evenementenloket fungeert als frontoffice voor organisatoren. Een servicepunt waar men terecht kan met vragen en voor ondersteuning. Op deze website is een overzicht te vinden van locaties, faciliteiten en de mogelijkheden om een evenement te promoten op citydisplays, in abri’s en/of digitale billboards in de gemeente Roosendaal.
Online
Digitale / online UITagenda
Het evenement wordt vermeld op bezoek-roosendaal.nl/uitagenda. Op deze digitale UITagenda staan de evenementen en activiteiten vermeld die zich hebben aangemeld via het Evenementenloket en/of die een vergunning hebben aangevraagd en ontvangen. Evenementen die interessant zijn voor bezoekers van buiten Roosendaal worden doorgezet naar de websites van Visit Brabant en Omroep Brabant. Evenementen zijn hierdoor zichtbaar in heel Brabant.
Een evenementen voor de UITagenda kun je eenvoudig aanmelden door middel van een formulier.
Drukwerk
Print / offline UITagenda
Per jaar worden drie UITagenda’s gedrukt. Hier kunnen ongeveer 35 evenementen in worden vermeld. Voor de overige evenementen wordt verwezen naar de online UITagenda door middel van een QR code.
- De eerste editie betreft het voorjaar en het eerste deel van de zomer. Deze voorjaar/zomer editie wordt in april uitgebracht en verspreid.
- De tweede editie betreft de gehele zomer (juli t/m september).
- De derde en laatste UITagenda is onderdeel van de jaarlijks terugkerende campagne Hartverwarmend Roosendaal en vermeldt de evenementen in de maand december t/m de kerstvakantie.
Verspreiding
De UITagenda is beschikbaar op de volgende locaties:
- VVV Winkel van Roosendaal, VVV-i Wouw en VVV-i Nispen
- Parkeergarages centrum
- Fietsenstallingen Roselaar en Markt
- Designer Outlet Roosendaal
- NS Station Roosendaal
- SPOT / Urban Sports Park
- Lodge Visdonk
- Campings, Bed & Breakfasts en andere overnachtingsadressen
Ook wordt samen met ondernemers gekeken naar de verspreiding in diverse winkels en horecagelegenheden.
Posters
In (de buurt van) diverse horecagelegenheden worden posters gehangen op A3-formaat. Op de posters staat een selectie van aankomende evenementen. Per poster is ruimte voor zes tot maximaal acht evenementen.
Social media
Stories en highlights
Het evenement wordt in de stories gedeeld op zowel Facebook als Instagram.
Dit gebeurt ongeveer twee weken voorafgaand aan het evenement op de kanalen van Bezoek Roosendaal. Deze stories hebben een vast template (zie voorbeelden) waarin het volgende staat vermeld:
- Datum
- Naam evenement
- Locatie
- Link naar meer informatie op de digitale UITagenda of de eigen website van het evenement
Nadat de plaatsing op de stories heeft plaatsgevonden worden de evenementen-stories in de highlight ‘Agenda’ geplaatst. Dit is een overzicht van aankomende evenementen op het Instagram profiel van Bezoek Roosendaal.
Voorbeelden stories en highlights
Instagram post
Afhankelijk van de hoeveelheid evenementen en activiteiten die plaatsvinden in een bepaalde periode wordt voor de aankondiging gekozen voor een individuele post of ‘clusterpost’. Een clusterpost wordt geplaatst wanneer er meerdere evenementen in een weekend of periode plaatsvinden. Voorbeelden hiervan zijn de korte vakanties, zoals de voorjaars- en herfstvakantie en het Hemelvaart- en Pinksterweekend.
Omdat we op Instagram een mix willen aanhouden van evenementen en activiteiten die niet aan een datum gebonden zijn geven wij geen garantie op een Instagram post, tenzij dit door ons van tevoren expliciet is toegezegd.
Voorbeelden post UITagenda instagram
BASISPAKKET
Evenementen die zijn aangemeld via het Evenementenloket krijgen standaard een vermelding op de digitale / online UITagenda bezoek-roosendaal.nl/uitagenda
Evenementen die daarnaast (potentiële) aantrekkingskracht hebben op bezoekers buiten de gemeente of een bijzondere beleving bieden kunnen rekenen op:
- Een vermelding op de fysieke uitagenda die verspreid wordt op plekken waar veel bezoekers komen
- Aankondiging via social mediakanalen
- Gebruik bestaande beeldbank
- Advies en kennis van het team Roosendaal Citymarketing
AANVULLEND PAKKET OP AANVRAAG
- Inzet van outdoor media, zoals citydisplays, abri’s en digitale billboards.
Voor lokale, culturele en niet commerciële evenementen kunnen we voordelige tarieven bieden dankzij afspraken met de leveranciers. - Ontwikkelen van beeldmateriaal (foto en of video) ter promotie van het evenement en de gemeente in zijn geheel
- Online promotie acties voor het bereiken van de gewenste doelgroepen
- Advies op maat
Neem voor meer informatie contact met ons op via info@evenementenloketroosendaal.nl.
Outdoor media
Niet-commerciële (culturele) activiteiten en evenementen kunnen we met de inzet van verschillende outdoor media nog beter op de kaart zetten. Partners kunnen meeliften op de veelzijdige toepassingen van buitenreclame in combinatie met de positieve uitstraling en mentaliteit van de stad. Denk bijvoorbeeld aan de digitale mast langs de A17, citydisplays en digitale billboards. Neem contact op en we bespreken samen de mogelijkheden.
Meer informatie